donderdag 26 juni 2014

Diy: Makeup tasje van een oude plastic tasje

Makeup tasje van een oude plastic tasje 


Hoi iedereen, vandaag kwam ik opeens op het idee om van een plastic tasje een makeup tasje te maken. Deze kun je natuurlijk ook gebruiken als etui of toilet tas. Voor een toilet tas moet je denk ik wel een grotere plastic zak hebben en voor een etui heb je een rits nodig. Ik gebruikte voor deze diy een plastic tasje (van de only), een schaar en de naaimachine. Je kunt het ook met de hand naaien maar met een naaimachine gaat het sneller.

Stap 1: Kies welke kant van de plastic zak je het mooiste vind (Als er 2 verschillende kanten aan de plastic zak zitten en vouw de plastic zak zoals hier op de foto, doe de kant die je aan de binnenkant wil hebben bovenop (Zoals dat felle roze gedeelte op de foto)
Stap 2:  Naai aan beide kanten de plastic zak vast en knip de flap die er straks voor gaat zorgen dat je make-up tasje dicht kan rond.
Stap 3: Keer je make-up tasje binnenstebuiten.

Stap 4: Maak een knoopje vast aan je make-up tasje zodat je hem dicht kunt maken.Dit doe je door je flap van je tasje naar voren te vouwen en dan de plaats te bepalen waar je knoop moet komen. (Ik heb op de foto hierboven een kruisje gezet op de plaats waar ik de knoop heb aangenaaid) Dan knip je een gat op de plaats in de flap waar het knoopsgat moet komen. (Ik heb een streepje op de foto gezet bij waar ik het heb gedaan). 

Nu kun je je tasje gebruiken. 
 
Dit is mijn resultaat. Ik hoop dat ik het goed heb uitgelegd. 
Sorry voor de slechte kwaliteit van de foto's. 





2 opmerkingen: