donderdag 17 juli 2014

Droogshampoo maken

Iedereen heeft vast wel eens een bad-hair day gehad. Vandaag ik helaas ook. Omdat ik vandaag toch vakantie had probeerde ik eens uit om droogshampoo te maken met maizena en dat is gelukt. Helaas is de foto heel slecht, dat komt omdat mijn camera kapot is en ik ze dus met mijn telefoon heb gemaakt.




Wat je nodig hebt: Maizena (Als je wat donkerder haar hebt is cacaopoeder ook handig), een bord en een beetje water.


Stap 1: Strooi wat maizena op het bord en maak je handen een beetje nat onder de kraan.

Stap 2: Dep met je handen in de maizena zodat je handen onder de maizena gaan zitten en wrijf met je handen een beetje door je haar zodat de maizena in je haar komt.

Stap 3: Kam je haar nu nog wat door


Toen ik dit aan het doen was kwam ik erachter dat maizena ook heel zacht voor je huid is. Strooi wat poeder op je handen en smeer het bijvoorbeeld op je arm. Haal het er nu met een washandje weer vanaf. Je huid voelt nu heel erg zacht aan, teminste dat was bij mij zo. Ik weet niet of dit al ergens op internet staat maar ik vond het wel leuk om het ook op mijn blog te posten.

Ga jij dit ook een keer uitproberen? 

x

Geen opmerkingen:

Een reactie posten