zondag 29 juni 2014

Diy: Kaarten maken [1]

Diy: Kaarten maken [1]
Hoi Allemaal. Het leek me leuk om vandaag een diy op mijn blog te plaatsen over hoe je kaarten maakt. Als ik niks te doen heb vind ik dat ook altijd heel leuk om te doen. Ik hoop dat jullie het leuk vinden :) Ik ga proberen regelmatig zo'n kaarten diy op mijn blog te plaatsen.

Nodig:
Kaarten karton, of gewoon een blad wit karton van je dubbel vouwt en door knipt. Dan kun je het nog eens dubbel vouwen.
Een papiertje (Ik heb een geruit blad gebruikt)
Verschillende kleuren verf
Een kwast
Een schoteltje om de verf op te doen.
Een schaar. 
Een plakbandje





Stap 1: Vouw het papiertje dubbel en knip de taart eruit. Je kunt hem ook eerst erop tekenen.





Stap 2: Doe het plakbandje dubbel en plak hem aan de ene kant vast aan de taart, leg nu de taart op de kaart. Dit plakbandje is nodig zodat de taart niet verschuift als je aan het verven bent.

Stap 3: Begin nu met verven. Ik heb telkens een andere streep een andere kleur gegeven





Stap 4: Doe dit zo de hele tijd door totdat heel de taart bedekt is met verf






Haal nu de taart van je kaart af. Pas wel op dat je niet over de verf veegt en laat je kaart drogen.




Ik heb nog gefeliciteerd op de kaart geschreven. Ik hoop dat jullie wat aan deze diy hebben gehad en dat jullie het leuk vonden om misschien wel te maken.

Je kunt natuurlijk ook precies hetzelfde idee toepassen op andere vormen, bijvoorbeeld een hartje of letters.

Liefs,



1 opmerking: